89 Ces Urol 2022; 26(2): 88–89 EDITORIAL oboru to platí dvojnásob V rámci školení je nutné akceptovat určitou míru nedokonalosti, která zna‑ mená třeba delší trvání výkonů, vyšší četnost kom‑ plikací, delší hospitalizaci a obecně horší výsledky léčby odrážející se v různých možných indikátorech kvality, které však mohou sloužit jako prostředek k porovnávání kvality zdravotní péče mezi jednotli‑ vými centry Pracoviště, které školí, musí zachovat celou škálu výkonů, jež jsou požadovány ve vzdělá‑ vacím programu Není možné zúžit péči jen na to, co je ekonomicky výhodné Systémová opatření ve prospěch školení by byla s výhodou Pokud někdo školí jen proto, že musí, tak je to málo A perspektiva? Je dobrá! Postgraduální vzdě‑ lávání má pozornost Způsob postgraduálního vzdělávání se musí měnit stejně rychle jako úro‑ veň současné medicíny a díky nutnosti jej měnit prakticky kontinuálně si můžeme dovolit směřovat změny k lepšímu Základem je široká diskuze v od‑ borné společnosti o tom, co by měl umět plně kvalifikovaný urolog/onko‑urolog/dětský urolog, a tomu přizpůsobit požadavky na postgraduální vzdělávání Reálné požadavky jsou prvním předpo‑ kladem pro to, aby byly splněny Zajímavý a vstříc‑ ný způsob postgraduálního vzdělávání k urologii přiláká šikovné absolventy, kteří dokáží náš obor posunout dál, ne? prof MUDr Viktor Soukup, Ph D , FEBU, MHA Urologická klinika VFN a 1 LF UK v Praze, Ke Karlovu 6, 128 00 Praha 2, viktor soukup@centrum cz V Praze, 23 2 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA4Mjc=